Ügyfélszolgálat: +36 20 779 1924 (munkanapokon 9:00 és 17:00 között) Elérhetőség Szállítás és fizetés GYIK
Fentisáv
Kizárólag eredeti termékek
100% hivatalos forrásból
Fentisáv
Ingyenes házhozszállítás
Már 1 parfüm rendelésekor is
Fentisáv
Akár 40% kedvezmény
A bolti árhoz képest
banner

ÜDVÖZLÜNK AZ ILLATOK VILÁGÁBAN

görgess lentebb a kategóriákért!

IRATKOZZ FEL HÍRLEVELÜNKRE

MAGAZIN

Illatos népeszerűség - népszerű illatosság: az utóbbi évek 5 legnépszerűbb parfümje
Illatos népeszerűség - népszerű illatosság: az utóbbi évek 5 legnépszerűbb parfümje
Parfümöt választani nem egyszerű, hiszen annyi faktor van. Az első és legfontosabb, természetesen, az illat, ám a nők többségénél befolyásolja a választást az adott parfüm márkája, az üvegcse dizájnja és persze az érzés, amit ad a használata.
Dolce&Gabanna parfüm újdonságok
Dolce&Gabanna parfüm újdonságok
Az illatok mezejére: ezek a Dolce&Gabanna parfüm újdonságok Itt a tavasz, aki még nem szagolt bele idén az évszak
Gucci parfüm újdonságok
Gucci parfüm újdonságok
Csábítanak a Gucci parfüm újdonságok A Gucci nem csak a múltjáról híres, azon divatmárkák
Nyári parfümtippek
Nyári parfümtippek
Mitől nyári egy parfüm? Könnyű, friss és természetesen virágos. Ha arra keressük a választ, hogy mitől nyár
Őszi parfümtippek
Őszi parfümtippek
Mitől őszi egy parfüm? Az ősz sokak számára a megújulás évszaka, egy rövid intervallum, amikor véget ért
Nyári parfümajánló férfiaknak
Nyári parfümajánló férfiaknak
Nyári parfümajánló férfiaknak – 2019   Tombol a nyár, száz ágra süt a nap, a kiv&a
Nyári parfümajánló nőknek
Nyári parfümajánló nőknek
Ezt fújhatjuk! Avagy nyári parfümajánló nőknek – 2019 Több mint a nyár egyharmada van még hátra, de
Mit kell tudni a parfüm illatcsaládok tulajdonságairól?
Mit kell tudni a parfüm illatcsaládok tulajdonságairól?
Tudja, milyen egy orientális illat? Hallott már a szívjegyekről? Egyik sincs meg? Akkor olvassa el a parfümökre vonatkozó összefoglalónkat!
TOVÁBBI BEJEGYZÉSEK

Parfüm iránytű

Amit a köznyelv parfümnek nevez, az valójában a parfum, az eau de parfum, eau de toilette és eau de cologne. Ezek a kategóriák koncentrációjukban, elkészítési módjukban és persze árukban is különböznek egymástól. Az alapvető különbség a parfümolaj-koncentráció, mely alapján rendszerezik az illatokat.

Parfum

A parfum 20-40%-ban tartalmaz parfümolaj koncentrációt, ennek köszönhetően az összes közül neki a legintenzívebb az illata. Nem véletlen, hogy ezek az illatok a legdrágábbak, hiszen a magas koncentráció egyben azt is jelenti, hogy az üvegcse tartalma rendkívül tartós, ráadásul a kisebb alkoholtartalom miatt kisebb eséllyel szárítja a bőrödet. Elég belőle néhány csepp, és máris hat-nyolc órán keresztül illatozhatsz. Ideális választás mindazoknak, akik egész nap egyféle illatot szeretnek magukon viselni.

Eau de parfum

Az előző kategóriával ellentétben, az eau de parfum (ha le szeretnénk fordítani, akkor parfüm víz) esetében a parfümolaj koncentráció 10-30% között mozog. ami azt jelenti, hogy ha magadra fújod, nagyjából négy-öt órán keresztül élvezheted az illatát. Ez a koncentráció – az eau de toilette mellett – a legkedveltebb, hiszen bár már a megfizethető kategóriába tartozik, mégis kellően tartós.

Eau de toilette

Az eau de toilette (lefordítva kb. öltöző víz) a maga 5-20% koncentrációjával a legnépszerűbb a férfi-, és női parfümök kínálatában. Illata általában két-három óránál nem tart tovább. Ha a nap folyamán is magadnál tartod, bármikor felfrissítheted vele magad. Ha pedig estére valami erőteljesebb illattal lepnéd meg a bőrödet, nyugodtan megteheted, hiszen az eau de toilette illata viszonylag gyorsan elillan, így a komponensek keveredése nem fog gondot okozni.

Eau de Cologne

A legolcsóbb parfüm opció az összes közül a maga 2-8 %-os töménységével az eau de cologne, vagyis a kölni víz, melynek legfeljebb két óráig élvezheted az illatát.

Parfüm illatok

Amikor utánanézünk egy parfümnek, sorra találkozhatunk különleges kifejezésekkel.

Egy parfümnek feje, szíve és alapja van, ezek a kifejezések használatosak arra, hogy éppen milyen illatot érezhetünk. Mert a parfümök viselése közben változik azok jellege, az összetevők másfajta párolgási idejének köszönhetően folyamatos mozgásban van a parfüm illata.

A fejjegyek, amiket azonnal érzékelünk egy parfümön, viszont ezek párolognak el a leggyorsabban. Ezek összessége határozza meg az első benyomást, így az eladások kapcsán elengedhetetlen fontossággal bír, ám maximum egy órán át, de inkább 15-20 percig van jelen.

A szív jegyei általában a virágos vagy aromás illatok közül kerülnek ki, ezek tovább maradnak érezhetőek.

Az alap a parfüm legfontosabb része, de a legtöbb esetben csupán az első fél órát követően „bújik elő”, addig a fej és a szív dominál. Ezek jellemzően gazdag illatjegyek: ilyen a dohány, a szantálfa vagy a pézsma.

Parfüm illatcsaládok

A fentieknél némileg bonyolultabb a parfüm illatcsaládok közötti eligazodás. A virágos illatcsalád tulajdonképpen egyszerű, ide a virágok illatából készült adalékok tartoznak. Dominálhat ebben egyetlen virág, de több is tud kiválóan működni együtt. A legtöbb parfüm ide tartozik.

A gyümölcsös parfüm családnál ugyanez a helyzet: ide a gyümölcsök illatai sorolhatók, amelyek kivétel nélkül friss és nőies illatot és benyomást okoznak. A gyümölcsös illatcsalád soha nem önmagában van jelen egy parfümben, hanem más család(okk)al együttesen illatozik.

Az orientális család tagjai azok, amelyek meleg, meghitt hatást keltenek, ilyen például a borostyánkő, a tömjén, a tonkabab vagy a vanília. Ezek a közkedvelt fajták közé tartoznak.

A fás, avagy fás-fűszeres család tagjai a nevükben hordozzák az összetevőiket, a legnépszerűbb a dohány, a fahéj, a gyömbér vagy éppen a cédrus.

Létezik citrusos irány is, itt sem nehéz kitalálni, hogy a citrom, a narancs, a mandarin és társaik tartoznak bele.

A dolog ez után kezd kissé bonyolódni: minden illatnak vannak alcsaládjai - legalább kettő. Létezik aromás-friss, virágos-gyümölcsös, virágos-orientális, fás-virágos vagy éppen orientális-gourmand illat, és így tovább. Szóval sokáig, szinte a végtelenségig el lehet mélyedni a parfüm illatcsaládok közt.