Ügyfélszolgálat: +36 20 779 1924 (munkanapokon 9:00 és 17:00 között) Elérhetőség Szállítás és fizetés GYIK
Fentisáv
Kizárólag eredeti termékek
100% hivatalos forrásból
Fentisáv
Akár ingyenes szállítás
Már 2 parfüm rendelésekor is
Fentisáv
Akár 40% kedvezmény
A bolti árhoz képest

Illatos környezetvédelem – újratöltve!

Miért innovatív és mindenkinek kedvező az újratölthető parfümök megjelenése? Hogyan lehetünk parfümvásárlásunkkal környezettudatosak?

     Valószínűleg senkinek nem mondunk újat, ha kijelentjük, hogy évente több millió parfüm kerül legyártásra és eladásra. A globális parfüm – és illatpiac névleges értéke 2023-ban 79 milliárd dollárnak felelt meg – és egyes piacfelmérések szerint a 2029-re elérheti a 94 milliárd dollárt. A piac több trendnek megfelelően növekszik: hiszen egyre többen keresik a vegán, a bio, az állatkísérlet-mentes parfümöket és illatszereket, továbbá a helyi és fenntartható források is alapkövetelménnyé válnak minden magára valamit is adó divatháznak. A gyártási folyamatokat megelőző környezettudatos lépések sokat tehetnek egy zöldebb jövőért, de ami még többet segíthet, az a termékek készítése során felhasznált anyagok csökkentése. Ennek okán egyre gyakoribb az utántölthető parfümök megjelenése.


A parfüm csomagolása: a doboz, a celofán, esetleg műanyag burkolat, illetve maga az üvegcse fém- és üveg része, a kupak valamint a szórófej hulladékká válik a tartalom felhasználását követően. Hacsak nem vagyunk fanatikus gyűjtők, új parfüm vásárlása esetén az előző darab üres üvegétől megválunk. Ez átlagosan személyenként évente 2-3 – vagy akár több – üveget is jelenthet.
Egyáltalán nem meglepő, hogy a gyártók előálltak az újratölthetőség gondolatával. Az újratöltőkkel jelentősen csökkenthető az ökológiai lábnyom! Csak hogy lássuk számszerűen: az Armani cég levezetése szerint, ha csak kétszer újratöltünk egy 50 ml-es My Way Eau de Parfum üvegcsét – ahelyett, hogy három 50 ml-es kiszerelést vásároltunk volna: 
-45 %-al kevesebb üveg
-52 %-al kevesebb műanyag 
-66 %-al kevesebb fém került felhasználásra!


Természetesen ez több szempontból kedvező! A gyártónak mindez nyersanyag-megtakarítás, alacsonyabb energiafelhasználás – ezáltal csökkentett CO2-kibocsátás – és csökkenő tendenciájú hulladéktermelés. Értelemszerűen a márkahűséget is növeli a fogyasztók körében. A vásárlónak is optimális, hiszen az utántöltő sokszor kedvezőbb árú, mint ugyanazon kiszerelésű parfüm, és bátran ragaszkodhatunk kisméretű üvegünkhöz, amit évek óta a táskánkban hordozunk, hiszen bármennyiszer újratölthetjük. Persze ehhez a fogyasztói szemléleten is sokat kell még változtatnunk. Az utóbbi évtizedekben ugrásszerűen megnövekedett „carpe diem” életérzés az egyszer használatos csomagolások és termékek használatát preferálja, ugyanakkor fáradhatatlanul törekszünk a környezettudatos döntésekre és gyártási folyamatokra is. Nehéz megtalálni az egyszerre kényelmes és helyes utat - az utántöltők alkalmazása erre nyújthat megoldást. 


Az utántöltők nem rendelkeznek saját szórófejjel. Kiszerelésük lehet többek közt 75 ml, 100 ml, 150 ml, vagy 200 ml. Az utántöltés folyamata minden dobozon – az utántölthető parfümén és az utántöltőén is – ábrákkal illusztrált és igen egyszerű. A parfümös üvegcséről letekerjük a szórófejet, típustól függően az üveg szájába illesztjük magát az utántöltőt vagy a hozzáadott tölcsért. A tölcsér nélküli utántöltők tekerős fejrésszel rendelkeznek: az üvegbe állítva megnyitjuk, hogy folyjon belőle a parfüm. Amikor megtelt az üveg, egyszerűen elzárjuk, kiemeljük. A tölcséres utántöltőknél csak szimplán áttöltjük a megfelelő mennyiséget az egyik flakonból a másikba. Ezután visszacsavarjuk a parfümös üvegre a szórófejet és kész is vagyunk!

Ha tehetjük, támogassuk ezen innovációt illatválasztásunk során: tegyünk jót a Földnek, tegyünk jót a pénztárcánknak!