Parfümök és egyéb divatcsodák - 6 dolog, amit nem tudtál Giorgo Armaniról
Giorgio Armanit senkinek sem kell bemutatni. Parfümök, ruhák, cipők, táskák és kozmetikai termékek széles skálájával hozza elő az emberekből az “aahhhh, ilyet én is szeretnék!” életérzést. De ki is ő és honnan indult?
Giorgio Armanit senkinek sem kell bemutatni. Parfümök, ruhák, cipők, táskák és kozmetikai termékek széles skálájával hozza elő az emberekből az “aahhhh, ilyet én is szeretnék!” életérzést. És bár a nevéhez, illetve a divatházhoz köthető kincsek egy része földi halandók számára nem tartozik a könnyen megfizethető kategóriába, szerencsére férfi és női parfümjeit többen megengedhetik maguknak, pláne akkor, ha sikerül kifogni valamilyen kedvezményes ajánlatot. Armani sikeres karrierje mögött izgalmas életút bújik meg, mutatunk is 6 dolgot, amit talán nem tudtál róla.
1. Dr. Armani sztetoszkóppal…ja, mégsem!
A kis Giorgio egy átlagos családba született, nem messze a divat fővárosától, Milánótól. Kamaszként két dolog érdekelte nagyon: a színház és az anatómia. Testvére, Sergio, előszeretettel játszott színházasdit otthon a különféle játékokkal, Giorgo pedig lelkesen készített nekik jelmezeket, mindenféle rongyokból. Noha a tehetsége már ekkor megmutatkozott, Armani mégis az orvosi egyetemet választotta. Három évig bírta: részben azért, mert a vér látványával nem tudott kibékülni, részben azért, mert rájött, a gyógyítás mégsem az ő küldetése.
2. 40 évesen első saját vállalkozást alapítani? Naná!
A parfüm- és divatvilág egyik királya az élő példa arra, hogy 40 évesen az ember még naggggggyon messze van attól, hogy lemondjon az álmairól és az önmegvalósításról. Giorgio Armani ugyanis éppen ennyi idős volt, amikor búcsút intett annak, hogy másoknak tervezzen ruhákat. 1975-öt írtak, amikor a mester bemutatta első saját kollekcióját, amely alig néhány férfi és női ruhát tartalmazott. S bár Olaszország akkor igencsak nehéz gazdasági helyzetben volt, a kollekció hatalmas sikert aratott.
3. Parfümillat és csillogás: a vörös szőnyeg varázsa
Számos tervező csak azért ajándékoz időről időre ruhákat a sztároknak, hogy azután az Oscar gálán vagy egyéb nagyszabású rendezvényen is az ő darabjait viseljék hálájuk jeléül; még akkor is, ha történetesen az adott dizájn vagy szín nem is tetszik nekik annyira. Nos, Armani nem ilyen, ő valóban jó barátságot ápol a hírességekkel, és együttműködései során kulcsfontosságú, hogy a sztárok valóban beleszeressenek az általa megálmodott, ruhakölteménykbe.
4. Letisztultság és elegancia illatok és ruhák terén
Ha egy Armani parfümre, ruhára, kiegészítőre vagy épp kozmetikumra gondolunk, mindenkinek egyből a kifinomultság jut eszébe. Nem véletlenül, a mester ugyanis a mai napig hisz abban, hogy a kevesebb több: ruháinál mindig csak egy-egy hangsúlyos elemet láthatunk, ami odavonzza a tekintetet, de nem vonja el a figyelmet magáról az emberről.
5. Almárkák sokasága az átláthatóságért
A ‘70-es és ‘80-as évek nemzetközi sikerei után Armani hamar rájött, hogy nem a divat az egyetlen, amiben maradandót alkothat. Az évek során meghódította a szépségipart is, sőt, hotelei, éttermei és kávézói is vannak már, amelyekben – minő meglepetés – a bútorok is az ő ízlése és tervei alapján készültek el. Az tehát, hogy a ruhák és szépségápolási termékek mellett parfümjei is vannak, tényleg csak csepp a tengerben a többi üzletág mellett.
6. A világ első élő, online divatbemutatója
Armani igazi újító, és mindig keresi azokat a lehetőségeket, amikkel lenyűgözheti az embereket. 2007-ben például ő volt a világon az első, aki élőben streamelte a divatbemutatóját. Akkoriban (15 évvel ezelőtt!) a streamelés még sokkal bonyolultabb volt, mint most, ráadásul sokan tartottak attól, hogy így túl könnyű lesz lekoppintani a dizájnjait. Ő azonban vállalta a kockázatot, és milyen jól tette!
Az Armani életérzést legkönnyebben a parfümjeivel tudjuk behozni az életünkbe, és ki tudja: a megfelelő illat talán valóban szárnyakat ad ahhoz, hogy megvalósítsuk saját álmainkat!
Forrás: https://dressedbytia.com/about-giorgio-armani/